Wednesday 31 July 2013

Majlis Iftar Peringkat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Bertempat di Masjid Mu'adz Bin Jabal Setiawangsa telah berlangsung Majlis Berbuka Puasa dan Sumbangan Ihya' Ramadhan Peringkat Wilayah Persekutuan. Majlis yang turut dihadiri oleh YAB Dato' Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak Perdana Menteri Malaysia serta diiringi oleh Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Majlis yang meraikan lebih daripada 2 ribu penerima bantuan ihya' ramadhan itu dimeriahkan lagi dengan kehadiran warga kota yang mengambil kesempatan berbuka puasa bersama pemimpin tertinggi negara.


Dalam ucapan ringkas YAB Perdana Menteri Malaysia, beliau mahu kepimpinan UMNO terutamnya di kawasan bandar perlu lebih keras dalam mendekati masalah rakyat di kawasan bandar. "Kita sedar, berdasarkan trend daripada keputusan pilihanraya lepas, Barisan Nasional lebih menyerlah di kawasan luar bandar, pengundi di kawasan bandar agak cendurung kepada pihak lain, untuk itu UMNO di kawasan bandar perlu mencari jalan dalam usaha menjadikan UMNO dan Barisan Nasional sebagai parti utama pilihan rakyat" kata beliau.

Dalam pada itu, YB Menteri Wilayah Persekutuan mengucapkan ribuan terima kasih kepada pengundi di kawasan Setiawangsa yang memilih Barisan Nasional sebagai parti yang mewakili mereka. "Anda semua telah memilih kerajaan yang betul, memilih sebuah parti yang mempunyai masa depan untuk meneraju negara dan membela rakyat" kata Tengku Adnan.

Sebelum berbuka puasa, YAB Perdana Menteri diiringi oleh YB Menteri Wilayah Persekutuan menyampaikan sumbangan bernilai RM 500,000.00 kepada Masjid Mu'adz Al Jabal serta sumbangan khas kepada ibu tunggal, anak-anak yatim dan individu yang tidak berkemampuan sekitar parlimen Setiawangsa.








0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.