Friday 16 August 2013

"Saya Tahu Ada Mulut Jahat Yang Buat Fitnah" Tengku Adnan Tengku Mansor.

 
Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini mengecam segelintir pihak yang cuba memburukkan keadaan dan menabur fitnah kepada pihak DBKL berkenaan dengan pemberian rumah PPR kepada mangsa kebakaran di Sentul baru-baru ini. "Saya tahu ada dalang yang buat fitnah kata di PPR Batu Muda ada kekosongan rumah, sengaja mengapi-apikan saudara-saudari yang pihak DBKL sengaja pindahkan ke Puncak Jalil, saya nak bagitau kalau ada kosong kita akan beri, tetapi masalahnya tidak ada kekosongan di Batu Muda yang ada sekarang di PPR Puncak Jalil. Tetapi jika selepas ini ada kekosongan di PPR Batu Muda pihak kita akan beri keutamaan kepada anda semua disini untuk berpindah." ulas Kunan.


YB Menteri berkata demikian ketika melawat mangsa di Pusat Komuniti Taman Ibu Kota, Danau Kota, KL.

Tambahnya lagi, pemasangan air dan api sudahpun diuruskan. "kita mahu semua mangsa berpindah secepat mungkin, pihak kita juga sudah sediakan lori untuk memudahkan urusan pemindahan barang, saya harap semuanya berjalan dengan lancar. Buat sementara waktu pindah dahulu ke Puncak Jalil, saya janji jika ada kekosongan di Batu Muda kita akan beri keutamaan kepada saudara-saudari sekalian" kata YB Menteri.


Dalam pada itu, YB Menteri Wilayah Persekutuan turut  menyampaikan sumbangan kepada 48 buah keluarga yang terlibat dalam kebakaran Rumah Panjang Bandar Baru Sentul. Bantuan yang bertujuan meringankan sedikit bebanan yang ditanggung mangsa kebakaran sementara urusan pemindahan rumah selesai. Bantuan termasuk sumbangan peribadi YB Menteri sebanyak RM500.00, serta bantuan daripada pihak Yayasan Wilayah Persekutuan berjumlah RM300.00 dan DBKL RM150.00.

Menjawab soalan wartawan, Kunan berkata kawasan kebakaran tersebut akan dibersihkan dan akan dibangunkan untuk kemudahan rakyat seperti perumahan dan lain-lain.

0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.