Thursday 4 July 2013

Majlis Sepetang Pemimpin Bersama Veteran ATM

Terima kasih kepada Jabatan Hal Ehwal Veteran Angkatan Tentera Malaysia (ATM) Cawangan Selangor dan Wilayah Persekutuan yang telah berjaya mengatur dan memberi ruang untuk saya selaku Menteri Wilayah Persekutuan berjumpa dengan veteran ATM di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpru ini.

Kerajaan sentiasa menghargai jasa pengorbanan veteran ATM yang banyak berkorban masa dan tenaga demi keselamatan negara. Pelbagai aspek diambil perhatian oleh kerajaan untuk membantu veteran ATM yang memerlukan bantuan. Walaupun dari aspek jumlahnya mungkin kecil, namun kita harus bersyukur dengan apa yang kerajaan telah sediakan. kita yakin kerajaan sentiasa berusaha untuk meningkatkan lagi kemudahan yang sebaiknya dan wajar untuk veteran ATM. Tanpa pengorbanan tuan-tuan sebagai anggota tentera suatu ketika dulu, belum tentu kita dapat berada di sini pada petang ini dengan aman.
 

Banyak inisiatif yang kerajaan telah lakukan buat veteran ATM termasuklah, Program Penempatan Kerja untuk Veteran, Program Bimbingan Usahawan Veteran, Program Meningkatkan Penerimaan Latihan Perbadanan Hal Ehwal Bekas Angkatan Tentera (PERHEBAT) oleh industri, Kad Privilege 1Malaysia, Pusat Sehenti Veteran 1Malaysia, Program Pembangunan Keluarga Veteran 1Malaysia serta Program Membaikpulih dan Membina Rumah Veteran 1Malaysia.

Tahniah saya ucapkan kepada 163 orang penerima Pingat Jasa Malaysia dan 43 Persatuan yang menerima Agihan Kutipan Rayuan Hari Pahlawan 2012. Akhir kata, terima kasih dan tahniah kepada semua yang telah menjayakan program ini.


0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.