Thursday 4 July 2013

Jangan Terpedaya dengan Polemik dan Permainan Agama PAS

YB Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor semalam dalam tazkirah ringkas beliau di Masjid Jamek Kg Baru Kuala Lumpur berkata PAS menggunakan ulamak agama untuk memesongkan akidah umat islam. Sebagai contoh katanya, ketika masa berkempen di Putrajaya PAS melalui ceramah Ustaz Azhar Idrus telah mengeluarkan hukum mengundi UMNO masuk neraka dan undi PAS masuk syurga. Perkara ini perlu kita anggap serius kerana pengaruh seperti ini akan merosakkan minda dan akidah masyarakat terutamanya anak-anak muda.

Tambahnya lagi, pakatan rakyat sentiasa memainkan emosi dan cuba mengelirukan rakyat seperti kes yang berlaku sekarang. Pakatan rakyat tidak boleh menerima kekalahan dan cuba mengalihkan perhatian dengan mengatakan SPR tipu. Pembangkang melaungkan mengenai undi popular yang mereka sendiri tahu bahawa sistem pilihanraya yang diamalkan di Malaysia adalah melalui majoriti kerusi yang dimenangi oleh sesebuah parti untuk membentuk kerajaan yang sah. Isu yang dimainkan akan membangkitkan emosi rakyat, dan rakyat perlu kaji supaya tidak mudah tertipu dengan agenda jahat pembangkang. "Kita perlu bersatu dalam kepelbagaian untuk membentuk sebuah negara yang maju dan aman", kata Ku Nan.


Menteri Wilayah Persekutuan itu berkata demikian ketika menyampaikan sumbangan untuk Program Ihya' Ramadhan di Masjid Jamek Kampung Bharu semalam. Sumbangan yang melibatkan 8 surau, 2 NGO serta Masjid Jamek itu berjumlah RM101,000.00. Antara yang turut hadir adalah Datuk Astaman bin Abdul Aziz Pengerusi Perbadanan Pembangunan Kampung Bharu dan Dato' Adnan Bin Hj. Md Ikhsan Ketua S/U KWP.



Mengakhiri ucapan beliau, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mahu semua pihak bekerjasama dalam membangunkan Kampung Bharu. Beliau mahu Kampung Bharu berkembang pesat dan akan menjadi ikon kepada negara satu masa nanti. "Pembangunan Kampung Bharu ini bakal menyatukan orang melayu yang akhirnya kita sendiri boleh banggakan" katanya.




0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.