Saturday 20 July 2013

Lawatan Sehari YB Menteri ke Labuan & Majlis Berbuka Puasa Peringkat Wilayah Persekutuan



Hari ini YB Menteri bersama Isteri telah berkunjung ke labuan untuk  berbuka bersama rakyat di Labuan. Pada sebelah pagi setelah sampai di Labuan, YB Menteri terus ke Majlis Perasmian Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Labuan.



Lebih kurang jam 3.30 petang waktu labuan, YB Menteri berkesempatan untuk melawat ke bazaar ramadan labuan. Lawatan ke bazar ramadan Labuan ini adalah kesinambungan lawatan YB ke semua bazar ramadan seluruh Wilayah Persekutuan. Dalam lawatan ringkas tersebut, YB Menteri sangat berpuas hati dengan tahap kebersihan dan susun atur tapak yang begitu tersusun rapi.









Sebelum ke Majlis Berbuka Puasa, YB Menteri bersama-sama dengan konvoi Nur Ramadhan telah turun ke kampung Ganggarak dan Kampung Pohon Batu untuk mendekati golongan yang tidak berkemampuan dengan lebih dekat lagi. Ia adalah satu kejayaan apabila kita dapat bersama dengan mereka dan membantu meringankan beban kumpulan yang tidak berkemampuan ini, seperti hadis Rasulullah SAW dari Abu Umamah r.a Nabi saw bersabda, "Wahai anak Adam, seandainya engkau berikan kelebihan dari hartamu, yang demikian itu lebih baik bagimu. Dan seandainya engkau kikir, yang demikian itu buruk bagimu. Menyimpan sekadar untuk keperluan tidaklah dicela, dan dahulukanlah orang yang menjadi tanggungjawabmu". (HR Muslim).



Penutup lawatan YB Menteri hari ini adalah berbuka puasa bersama rakyat Parlimen Labuan di Surau An Nur Rahim Kg Sg Buton. Alhamdulillah YB telah menyampaikan bantuan kepada Pembangunan Sekolah Tahfiz Kampung Merinding bagi pihak YAB Perdana Menteri berjumlah RM 300 ribu dan peruntukan  Menteri Wilayah Persekutuan berjumlah RM100 ribu. Dalam majlis yang sama, YB Menteri turut menyampaikan sumbangan khas kepada anak-anak yatim, ibu tunggal dan golongan yang kurang berkemampuan.













0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.