Friday 26 July 2013

Himpunan Penulis Maya Wilayah Persekutuan, Berjaya Times Square KL

Semalam bertempat di Manhattan II Berjaya Times Square berlangsung Himpunan Penggiat Media Sosial Wilayah Persekutuan. Majlis yang diadakan selama dua hari ini memberi penerangan yang lebih jelas tentang peranan yang dimainkan oleh Kementerian Wilayah Persekutuan dan pelan perancangan jangka pendek dan panjang yang telah dilaksanakan mahupun yang masih dalam perancangan kementerian seperti Greater KL, Pelan Pembangunan Kg Baharu, Isu Perumahan, kebersihan dan lain-lain.


Kira-kira jam 9.30 malam, YB Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor telah hadir sebagai tetamu kehormat untuk menyampaikan ucap utama dan sesi dialog bersama para peserta. Banyak persoalan berjaya dirungkai selain perkara-perkara yang serius turut dibincangkan berkenaan dengan survival agama Islam. Sebagai contoh yang sedang menular di Wilayah Persekutuan sekarang, banyak gerakan menarik masyarakat untuk masuk ajaran sesat "mereka pergi ke tokong, kuil-kuil dan ke masjid-masjid. Mereka datang dengan berpakaian putih, kemudian mereka bawa kitab dan ajak masuk ajaran agama mereka, jika perlukan pertolongan boleh datang berjumpa kononya, kita akan bantu" ulas YB Menteri. Beliau turut mempertikaikan jika perkara seperti ini dilakukan oleh Jabatan Agama Islam akan timbul banyak isu "orang akan cakap kita cuba nak paksa orang masuk Islam dan macam-macam lagi lah" tambah beliau.

Himpunan menjadi lebih hangat apabila isu penyebaran syiah mula diperkatakan, YB Menteri menjawab dengan mengatakan dengan jelas bahawa kerajaan tidak akan membenarkan penyebaran syiah ini berleluasa "Syiah ini sembahyang hanya 3 waktu sahaja, sebabnya waktu lain boleh dijamakkan . Bagi Syiah, semua orang berada dalam keadaan musafir, mereka sedang menjalani satu kehidupan yang panjang. Nikah mutaah pula tak ubah seperti pelacuran." tambahnya lagi. Jadi perkara seperti ini boleh menyesatkan umat Islam dan kita akan tangani dengan tegas.

Menutup sesi dialog, Dewan Manhattan II Berjaya Times Square bergegar dengan laungan "Kuala Besut Bertambah Biru" sebanyak tiga kali yang diketuai YB Menteri sendiri. Akhir ucapan YB mengucapkan ribuan terima kasih diatas sokongan yang diberikan dan kerajaan berjanji akan melakukan yang terbaik untuk rakyat.











0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.