Saturday 5 July 2014

Saya juga ada menaja Soup Kitchen - Tengku Adnan

"Saya benarkan mereka (NGO) untuk datang membantu, kita juga telah merancang untuk membangunkan bangunan khusus untuk gelandangan yang lebih selesa dengan ada kemudahan kesihatan dan sebagainya. Kita telah mengenalpasti kawasan dan rumah kedai di lorong haji taib untuk kita bangunkan dengan cara lebih selesa." Tengku Adnan berkata demikian ketika ditanya adakah beliau tidak menghargai peranan NGO yang membantu kumpulan gelandangan ini malah beliau juga tidak pernah menghalang NGO yang membantu kumpulan ini. Tengku Adnan juga berkata apabila One Stop Center wujud kelak ia akan lebih selesa dengan pelbagai kemudahan lain yang lebih lengkap. 

Tambahnya, beliau cuma tidak berapa gemar apabila ada kumpulan yang membantu dengan memberi makanan dengan bungkusan kerana itu akan menyebabkan sampah sarap dan mengundang kekotoran di kawasan terbabit. "Saya tak berapa minat bila mereka ini bagi makanan melalui bungkusan dan sebagainya kerana ini mengotorkan, tapi kalau soup kitchen yang biasa ini tak ada masalah, mereka boleh beroperasi seperti biasa di kawasan yang akan kita putuskan bersama nanti" katanya.

Beliau juga memberitahu bahawa selama ini beliau turut menaja sebuah badan NGO yang memberi makanan kepada kumpulan homeless ini, "saya sendiri pun ada operate soup kitchen di Jalan Imbi, sampai sekarang masih lagi beroperasi, saya bantu dengan memberi beras dan keperluan asas hampir setiap bulan" kata beliau.



Dalam pada itu, Tengku Adnan hadir untuk berbuka puasa dan menyampaikan bantuan keperluan asas dan wang tunai kepada 500 penerima Parlimen Wangsa Maju yang berlangsung di Masjid Al Mutaqqin Wangsa Melati.

0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.