Saturday 3 August 2013

Majlis IFTAR Peringkat Parlimen Seputeh

"kita perlu ingat bahawa parti Islam yang terbesar dalam Negara adalah UMNO sebenarnya selaras dengan perlembagaan UMNO Fasal 3, tetapi kita tidak pernah menjual walau sepotong ayat Al-Quran atau hukum agama untuk kepentingan politik dan kuasa" Tengku Adnan Tengku Mansor berkata demikian ketika menyampaikan ucapan ringkas di Majlis IFTAR Peringkat Parlimen Seputeh Kuala Lumpur.

Beliau yang juga Menteri Wilayah Persekutuan turut mengingatkan tentang pentingnya kesepakatan dan perpaduan agar tidak berlaku perpecahan. "walaupun kaum melayu adalah minoriti di kawasan ini, tetapi adakah kita bersatu dan cukup mantap di dalam kawasan yang bukan melayu, janganlah kita meletakkan kepentingan individu semata-mata, saya merayu pada semua disini bersatulah kerana kita tak mahu perkara yang terjadi di negara Islam lain seperti di Mesir terjadi pada Negara kita".

 

 
Dalam pada itu, YB Menteri Wilayah Persekutuan turut menyampaikan sumbangan kepada Surau Nurul Hidayah sebanyak RM 10,000.00 serta bantuan khas untuk Orang Kelainan Upaya, Ibu Tunggal, anak-anak yatim dan ahli keluarga yang berpendapatan rendah. Program yang menjelajah seluruh parlimen sekitar Wilayah Persekutuan adalah yang ke 12 sepanjang bulan ramadhan dan yang terakhir adalah di Segambut.



0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.