Tuesday 30 July 2013

Majlis Penyampaian Insentif SUKMA XVI KL 2013 & Iftar Bersama Atlit Sukan Wilayah Persekutuan

 
 
YB Menteri Wilayah Persekutuan bersama-sama dengan para atlit dan persatuan sukan Wilayah Persekutuan hari ini berbuka puasa di Dewan Serbaguna, Menara Seri Wilayah, Kementerian Wilayah Persekutuan Putrajaya.










Majlis yang turut meraikan para atlit yang berjuang di SUKMA baru-baru ini serta penyampaian Insentif khas kepada atlit dan persatuan sukan yang berjaya memenangi pingat di temasya sukan beprestij negara itu. Penyerahan Insentif ini bertujuan memberi penghargaan disamping meningkatkan lagi motivasi supaya kejayaan yang telah mereka capai pada SUKMA 2013 dapat diteruskan dengan lebih cemerlang pada temasya akan datang. Untuk itu, MSWP telah memperuntukkam sebanyak RM 456,400.00 kepada atlit, jurulatih dan pengurus pasukan.

Penyampaian Insentif Kontinjen Wilayah Persekutuan pada kali ini melibatkan seramai 196 atlit, dengan pecahan 88 atlet lelaki dan 108 atlet wanita serta melibatkan 8 pengurus dan 13 jurulatih dengan jumlah keseluruhan seramai 217 orang.

Menutup ucapan ringkas YB Menteri, beliau berharap agar kontinjen Wilayah Persekutuan terus berusaha untuk meningkatkan lagi prestasi dan semoga Kontinjen Wilayah Persekutuan mendapat kedudukan yang lebih baik pada masa akan datang.






0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.