Sunday 4 August 2013

Majlis IFTAR Peringkat Parlimen Segambut

Parlimen Segambut menjadi destinasi terakhir Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor Menteri Wilayah Persekutuan dalam rangka lawatan beliau ke seluruh parlimen dalam Wilayah Persekutuan sepanjang bulan ramadhan ini. Majlis yang diserikan lagi dengan kehadiran lebih 100 penerima sumbangan Ihya' Ramadhan serta orang ramai yang mengambil kesempatan untuk berjumpa dengan Menteri Wilayah Persekutuan itu.

Ketika berucap dalam majlis itu, YB Menteri Wilayah Persekutuan mahu analisis segara dilakukan oleh peringkat bahagian mengapa Barisan Nasional boleh tewas dua terma berturut-turut. "Adakah tuan-tuan mengatakan bahawa parti pembangkang lebih baik daripada Barisan Nasional, mungkin dalam ramai-ramai disini ada yang mengundi pembangkang, hanya kerana bukan melayu yang menjadi calon, memang betul calon BN juga adalah daripada kaum India, tetapi mungkin tuan-tuan lupa bahawa ulil amrinya adalah seorang Islam, tetapi jika parti pembangkang yang memerintah belum tentu pemimpinnya kalangan orang Islam".

Tambahnya lagi, "mungkin juga perpecahan yang wujud dalam bahagian yang menjadi punca kekalahan pru lepas, bila diletakkan calon, ada yang kata 'yes' ada pulak yang kata 'no', ini sebenarnya yang menjadi masalah, tidak ada kesepakatan." Dalam pada itu Ku Nan turut memberi peringatan jika mahu menjadi ketua, laksanakan tanggungjawab dengan baik, bukannya hanya kerana mahu mendapatkan projek atau kuasa semata-mata.

Majlis yang bertempat di Masjid Al-Firdaus Segambut itu diakhiri dengan pemberian sumbangan kepada Masjid Al-Firdaus sebanyak RM 10,000.00 serta bantuan Skim Prihatin 1Malaysia Wilayah Persekutuan kepada pemohon yang berjaya. Ku Nan juga menyampaikan sumbangan Ihya' Ramadhan kepada lebih 100 penerima parlimen Segambut.

0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.