Sunday 11 August 2013

Timb. Menteri WP: Surat Tawaran Rumah PPR Dalam Masa 2 Hari


Lebih kurang jam 2 petang tadi, Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Dr J. Loga Bala Mohan   bersama para pegawai daripada Kementeri Wilayah Persekutuan telah melawat ke Pusat Pemindahan Mangsa Kebakaran di Pusat Komuniti Taman Ibu Kota, Danau Kota Kuala Lumpur.


YB Timbalan Menteri meluangkan masa hampir 1 jam untuk bersama 35 keluarga mangsa kebakaran dan memberikan kata-kata semangat supaya bersabar dan menempuh dugaan ini dengan tenang. "kita akan bantu sedaya upaya kita, kita akan keluarkan surat tawaran rumah PPR di Bukit Jalil dan Puchong dalam tempoh dua hari, terpulang kepada mereka untuk membuat pilihan untuk tinggal dimana" ulas beliau.

Selain itu, Datuk Dr J Loga Bala Mohan berkata bantuan bencana turut akan diberikan sebanyak RM300.00 dan akan disalurkan terus kepada mangsa kebakaran nanti.

Dalam pada itu, kebakaran yang melibatkan 35 keluarga ini berlaku pada ketika umat Islam menyambut bulan Syawal yang baru masuk hari kedua, kiranya mereka sudah hampir dua hari di sini. Kejadian yang berlaku di Rumah Panjang Bandar Baru Sentul itu sangat pahit sebenarnya, tetapi semangat mangsa yang tabah menjadi kekuatan dan sokongan diantara satu sama lain. Mujur semangat yang dibawa YB Timbalan Menteri menjadi suntikan baru buat mangsa kebakaran ini untuk terus bertahan sementara urusan pemindahan diselesaikan.



.

0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.