Saturday 30 November 2013

Tolong Berhenti Memburukkan Ustaz Kazim Elias

Tengku Adnan bergambar bersama penerima bantuan persekolahan
Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor Menteri Wilayah Persekutuan merangkap Ahli Parlimen Putrajaya bersama Isteri serta Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Wilayah Persekutuan En Roslan Hassan ketika menyampaikan bantuan persekolahan kepada anak-anak di Dewan Serbaguna Menara Seri Wilayah Kementerian Wilayah Persekutuan.

Seramai 610 penerima bantuan yang terdiri daripada kanak-kanak sekolah rendah dan menengah di Putrajaya. Bantuan berupa beg sekolah dan wang tunai sebanyak RM100. Selain itu, kunan turut memberitahu bahawa bantuan ini hanyalah untuk membantu meringankan bebanan memandangkan ada di kalangan rakyat yang mengalami kekangan sara hidup, bantuan daripada Kementerian Pelajaran tetap akan diberikan seperti biasa. "Bantuan daripada Kementerian Pelajaran untuk pelajar darjah 1 hingga 6 masih lagi diteruskan, hari ini kita bantu sedikit sahaja beg sekolah dan sedikti wang untuk ibu bapa beli keperluan sekolah anak-anak" katanya. 

Tambahnya lagi, rakyat Malaysia harus bersyukur dengan keamanan dan kemakmuran yang dikecapi sekarang, tidak seperti di negara lain rakyatnya hidup melarat, anak-anak tidak mendapat pendidikan yang sempurna. Kunan turut menekankan tentang tanggungjawab sebagai ibu bapa dalam mendidik anak-anak, beliau mahu ibu bapa juga turut memainkan peranan dan tidak hanya melepaskan kepada guru-guru di sekolah sahaja. "Anak-anak ini yang akan mencorakkan masa depan negara, mereka ibarat kain putih yang bersih, jika salah didikan maka hancur la masa depan negara kita ini" katanya.


Dalam pada itu, program bantuan ini telah menjelajah ke seluruh bahagian dalam Wilayah Persekutuan dan Putrajaya adalah yang ke tujuh dari 13 bahagian dalam Wilayah Persekutuan.

Dalam perkembangan lain, Menteri Wilayah Persekutuan menasihatkan agar pihak berkenaan menghentikan tomahan kepada Ustaz Kazim Ellias yang dilantik menganggotai Majlis Tertinggi UMNO yang diumumkan semalam.

Beliau memberitahu bahawa perlantikan Ustaz Kazim Ellias bukan kerana Ustaz mahukan pangkat atau nama, tetapi ini adalah pilihan Presiden UMNO yang mahu melakukan transformasi untuk parti, lebih banyak cendiakawan dan tokoh agama yang dibawa masuk supaya dapat memperkasakan parti sekaligus memartabatkan Agama, Bangsa dan Negara. " Sebenarnya UMNO adalah sebuah parti Islam yang terbesar kalau dikira dengan jumlah keahlian yang kita ada sekarang, kita bukan sahaja ada tokoh agamawan, tetapi ada juga tokoh korporat seperti Datuk Johari dan Datuk Raja Nong Chik, Prof Ibrahim Abu Shah pakar dalam bidang pendidikan, ini semua untuk memberi input baru kepada parti seiring dengan keperluan sekarang".

0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.