Friday 6 December 2013

Misi Kemanusiaan UMNO Putrajaya Bantu Mangsa Banjir di Pahang

Tahniah UMNO Putrajaya melalui Ketua Cawangan dan Ketua Pemuda Cawangan UMNO yang berjaya mengumpulkan seramai 18 orang sukarelawan dalam misi penghantaran bantuan kepada mangsa banjir di Pahang. Rombongan membawa mesej khas daripada Ketua UMNO Bahagian Tengku Adnan Tengku Mansor yang tidak dapat bersama kerana sibuk dengan tugasan di Perhimpunan Agung UMNO 2013.

Rombongan turut membawa bantuan untuk mangsa banjir seperti pakaian, keperluan dapur seperti telur, beras, gula, air mineral dan lain-lain.

Sepanjang kempen kemanusiaan ini berlangsung, sambutan yang diterima sangat baik apabila komuniti Putrajaya tidak putus-putus menyalurkan bantuan untuk dihantar kepada  mangsa banjir.  Semua keperluan dihantar ke Temerloh dan sekitarnya kerana keperluan di pekan-pekan kecil ini agak terhad. 

Barang-barang ini kemudiaanya dipindahkan ke bilik gerakan sementara di pekan Temerloh yang diselia oleh Raja Borhan bersama beberapa lagi sukarelawan daripada Cakna Anak Pahang.
Setakat laporan semalam, di Temerloh sahaja seramai seribu mangsa dilaporkan terjejas dan apa yang membimbangkan adalah gelombang kedua banjir yang boleh berlaku bila-bila masa. Sama-sama kita doakan agar semua mangsa yang terlibat selamat daripada sebarang musibah yang tidak diduga.

Semangat sukarelawan dan semua yang terlibat membantu mangsa banjir di Pahang ini wajar dijadikan contoh dan tauladan buat kita semua. Semoga niat murni mereka ini diberkati Allah SWT.








0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.