Sunday 24 November 2013

Majlis Khatan Perdana Parlimen Putrajaya


Berdasarkan hadis riwayat Bukhari, Muslim, Ahmad dan lain-lain bahawa Nabi bersabda yang bermaksud: "Lima perkara yang tergolong dalam fitrah iaitu berkhitan, mencukur bulu ari-ari, mencabut bulu ketiak, memotong kuku dan menipiskan misai." Berdasarakan hadis tersebut, Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Putrajaya hari ini berjaya mengumpulkan 150 kanak-kanak dalam Majlis Berkhatan Perdanan Parlimen Putrajaya.

Majlis yang diadakan bersempena dengan musim cuti sekolah ini mendapat sambutan yang amat menggalakan. Ini bukanlah kali pertama majlis seumpama ini dilaksanakan, malah setiap tahun Tengku Adnan Tengku Mansor tidak melepaskan peluang meraikan anak-anak Putrajaya dalam majlis khatan perdana seperti tahun ini.

Bertempat di Pusat Kejiranan Presint 11, majlis turut disertai oleh Ketua Pemuda UMNO Putrajaya Saudara Ahmad Faisal Abdul Karim serta AJK Pemuda Bahagian dan rakan-rakan Pemuda & Puteri UMNO Putrajaya. Kehadiran orang ramai serta komuniti Putrajaya memeriahkan lagi Majlis Khatan Perdana ini.


Terima kasih kepada warga Putrajaya yang sama-sama membantu menjayakan Program Khatan Perdana ini, sesungguhnya kita sebagai umat Islam mendapat hikmah yang amat besar dalam melaksanakan tuntutan syarak & hukum Allah SWT.







1 comments:

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.