Thursday 30 January 2014

Majlis Bacaan Yassin dan Doa Selamat "kick off" Sambutan Hari Wilayah Persekutuan

Bertempat di Masjid Al Iman Ash Shafie Taman Maluri Cheras telah berlangsung Majlis Bacaan Yassin dan Doa Selamat sempena sambutan Hari Wilayah Persekutuan yang akan disambut pada 1 Februari ini.

Majlis turut disertai oleh Menteri Wilayah Persekutuan Tengku Adnan Tengku Mansor, Ketua Setiausaha Kementerian Wilayah Persekutuan Datuk Adnan Mad Ikhsan dan Datuk Bandar Kuala Lumpur Ahmad Phesal Abdul Talib.
Ketika ditemui, Tengku Adnan berkata sambutan kali ini bersifat sederhana dan sebagai menyahut seruan Perdana Menteri yang mahu semua agensi dan kementerian supaya berjimat cermat. "kita tidak akan adakan pelancaran dan saya sendiri telah mengarahkan kementerian untuk memotong bajet sambutan sebanyak 4 juta ringgit, dan wang itu kita akan belanjakan dengan sedekah kan kepada anak-anak yatim, pusat tahfiz dan ibu tunggal" katanya.

 
Dalam majlis yang sama, Tengku Adnan turut menyampaikan sumbangan bernilai sepuluh ribu ringgit kepada Masjid Al Imam Ash Shafie dan bantuan kepada anak-anak yatim seratus ringgit setiap seorang serta Madrasah Al Yamani dan Maahad Tahfiz Darul Ihsan masing-masing menerima lima ribu ringgit.

 
Majlis yang sama turut diadakan semalam di Masjid Putra anjuran Kementerian Wilayah Persekutuan.
Majlis dimeriahkan dengan kehadiran staff kementerian dan warga Wilayah Persekutuan hampir 200 orang.

 
Semoga majlis ini membawa keberkatan kepada sambutan Hari Wilayah Persekutuan tahun ini yang bukan sahaja bersifat sederhana malahan turut memberi pengisian rohani.
"Wilayah Persekutuan Ceria"

0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.