Monday 2 September 2013

Menteri Wilayah Persekutuan Jawab Isu Roboh Kuil Sri Munewarar Kaliyaman

 
Kawasan Tapak kuil tersebut adalah kawasan hak milik Hap Seng yang akan dibangunkan untuk projek pembangunan dan mencantikkan semula kawasan tersebut. Mahkamah juga telah mengeluarkan surat arahan meorobohkan kuil tersebut. Tetapi pihak berkuasa DBKL hanya merobohkan tapak restoran yang diubah suai tanpa permit. Sudahlah dibina diatas tapak haram, boleh lagi menjalankan perniagaan haram. Ini secara langsung merencatkan pemandangan dan boleh mendatangkan bahaya kepada ramai orang.

Sebenarnya, BTMW nak bagitau yang polemik ini didalangi oleh sebuah pihak yang tidak bertanggungjawab. mereka sengaja mengapi-apikan perkara yang tidak masuk akal. Yang berlaku sekarang adalah merobohkan tapak restoran haram yang dibina, dan membina dinding penghadang, pihak berkuasa masih lagi mengekalkan kuil yang sedia ada. Ketua Setiausaha KWP turut memberitahu bahawa DBKL sudah berunding dengan pihak kuil sejak sekian lama, pihak DBKL juga telah bersetuju untuk memindahkan tapak sedia ada kepada tapak baru dan segala kos pembinaan semula kuil akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak DBKL.

 

0 comments:

Post a Comment

Akaun ini tidak bertanggungjawab terhadap komen yang disiarkan melalui laman blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab anda sendiri.